JAG HAR LITE FUNDERINGAR...

...är det höst nu?
Tidigare ikväll kikade jag lite på GP-finalen i friidrott på tv. Det är alltså säsongens sista stora tävling jag pratar om, och framöver kommer man inte se så mycket av Bolt och gänget på utomhusarenorna. Inget mer friidrottande = sommaren är slut = hösten är här? Ja det verkar nästan som det. Ett annat tecken är att jag nästan varje dag den senaste veckan har vaknat av att någon jobbig jävel åker omkring och suger upp en massa gula löv från gatan här utanför. Inte nog med det, jag fyller 20(!) år om mindre än en månad också. Vart tar tiden vägen?

...vad är grejen med alla kvastar här i Kalmar?
För er som aldrig har varit här kan jag lite snabbt förklara vad jag menar. Ett av köpcentren här i stan heter Kvasten. En gång om året äger Kvastkampen rum för alla studenter, och en av sångerna vi skrikit ut under nollningsveckorna börjar med orden "Uti Kalmare stad där finns det ingen kvast, förrän lördagen". Jag förstår ingenting. Kan någon snäll människa förklara detta för mig?!







Vad säger du om saken?
Postat av: Själis

Jag vill bara berätta att jag känner med dig. Jag har ingen aning om vart tiden tog vägen, varför vi blir gamla så fort eller varför det talas om kvastar i Kialmaaaah.

2009-09-13 @ 23:20:51
Postat av: Anonym

Ja, nu är hösten här och jag saknar min fina, söta, mysiga lillasyster såååå himla mycket!!! Skönt att du trivs där borta iaf :) Tänk att du snart fyller 20!!! Minns det som i går när du kom till oss, fina goungen min!



PUSS

2009-09-14 @ 19:28:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0