JAG STÅR EMOT GRUPPTRYCKET

Jag har känt mig lite seg och förkyld mer eller mindre hela veckan, men igår var det värre än någonsin. Det var med nöd och näppe jag lyckades hålla ögonen uppe på föreläsningen, som slutade klockan tolv tack och lov. När vi kommit hem och jag sagt adjö till Lisa (hon är hemma i Vimmerby över helgen) däckade jag i sängen och låg kvar där så gott som hela kvällen.

Idag har det känts bättre, men inte riktigt bra. I alla fall så bestämde jag mig tidigt för att även den här kvällen skulle tillbringas hemma, lugnt och stilla. Problemet är att det under dagen har det kommit upp andra alternativ från alla möjliga håll. Hemmafest, Kåren, Sjukan osv. När grannen Sebbe knackade på dörren och frågade om jag inte skulle med på inflyttningsfest trots allt, var det nära att jag föll för grupptrycket. Men nej, jag är stark och stannar hemma. Planen är att jag ska vara fit for fight nästa vecka! Då ska jag nämligen börja träna, plugga som tusan och sist men inte minst åka hem! Så gott som alla mina klasskompisar har åkt hem i helgen, vilket jag också hade tänkt från början. Men mamma och pappa är på Cypern och Matilda i Barcelona, så det känns inte som någon större idé. Istället åker jag alltså hem nästa helg. Dels för att umgås med alla nära och kära, och dels för att fira min 20-års dag! Dock i förskott, eftersom jag inte fyller fören veckan efter, men ändå.




Havregrynsgröt med frystahallon är minst lika bra som Kåren såhär på lördagskvällen!

Vad säger du om saken?
Postat av: Cornelia

Hoppas du mår bättre nu.

//C

2009-09-21 @ 14:24:10
URL: http://www.mia-caramia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0