OS I VANCOUVER

Nu är det bara 93 dagar kvar tills det 21:a olympiska vinterspelen avgörs. Fattar ni? 93 dagar! Jag längtar ihjäl mig! Sexton dygn fyllda med vintersporter av alla olika slag. Jag hoppas innerligt att vi inte har en så speciellt ansträngande kurs då eftersom jag kommer vara tvungen att vara uppe hela nätterna för att inte missa något. Allra bäst vore förstås att vara på plats. Tänk vad underbart. Men tyvärr tror jag inte att csn-pengarna räcker tur och retur till USA Kanada..

På tal om någonting helt annat så tog Therese Alshammar nytt världrekord på 50 meter fjäril nu ikväll. Grym tjej det där! Michael Phelps däremot har inte vunnit ett enda lopp under världscuptävlingarna i Stockholm. Han verkar faktiskt inte ha simmat bra överhuvudtaget. Dålig form? Ja jag tror minsann det.


Vad säger du om saken?
Postat av: Anonym

Pssst! Vancouver ligger i Kanada...

2009-11-12 @ 16:55:50
Postat av: Jens i klassen

Råkade ramla in och läste detta...vill inte vara "the smart ass" men det är jag ändå. Anledningen till varför det har gått som det har gått för Phelps är att han kört utan superdräkterna som alla simmare använder sig utav...dock kommer det bli förbud mot dessa efter nyår och då kommer alla dessa nya världsrekord bli omöjliga att slå. Lite tråkigt att alla rekord beror på material och inte vältränade atleter (eller jo, klart det också men exempelvis i fallet med Phelps är det väldigt tydligt)

2009-11-17 @ 23:42:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0