FÖRSTA SÖNDAGEN I MARS



Som alltid betyder första söndagen i mars Vasaloppet. Och som alltid sitter jag bänkad framför tvn (ja inte förra året då jag själv var ute i spåret). Det verkade vara riktigt fina och rättvisa förhållanden idag, hoppas det blir lika bra nästa år! Dagens segrare heter Daniel Tynell, tävlandes för Grycksbo. Tre gånger har han nu stakat in som förste man i Mora, otroligt bra jobbat! En mycket värdig vinnare måste jag säga, han kändes starkast hela loppet. På damsidan blev det samma segrare som förra året, nämligen Sandra Hansson. Även hon gjorde en jättebra insats och förbättrade tiden från förra året med några minuter. Men nästa år gör jag comeback, så då får Hansson se upp! Höhö..

Femmilen då? Ingen Södergren på startlinjen = ingen framskjuten placering för Sverige, tråkigt men sant. Northug spurtade som en idiot även denna gång och tog hem sitt tredje guld i detta VM. Inte illa..

Vad säger du om saken?
Postat av: Matilda

Kanske du och jag nästa år då??? I spåret alltså ;)

2009-03-01 @ 21:49:26
URL: http://tildapavift.blogspot.se
Postat av: B

oja! du och jag i spåret sis ;)

2009-03-02 @ 16:41:38
URL: http://sportnoerden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0