JERRINGPRISET (ska inte gå till zlatan i år..)

Måndag den 19 januari är det dags för Idrottsgalan Alltid lika kul, tycker jag. I alla fall om rätt personer vinner, jag har en tendens till att bli lite sur annars.. Till exempel förra året när Zlatan blev årets manliga idrottare och vann Jerringpriset, då blev jag ganska mycket sur. Okej att han fick Jerringpriset, det är det ju trots allt svenska folket som röstar fram.. Men årets manliga idrottare? Fan heller. Nej, mina åsikter om Zlatan tar lång tid att skriva ner, så det tar jag någon annan dag..

Men nu är det i alla fall hög tid att rösta fram årets Jerringspris vinnare! Om ni har missat vilka de nominerade är har jag varit snäll och skrivit upp det här under, så rösta på! (men snälla, rösta inte på zlatan..)

Emma Johansson

Cykel, OS-silver i linjeloppet

Telefonnummer: 099-232 01


Jonas Jacobsson

Skytte, tre Paralympicsguld

Telefonnummer: 099-232 02


Henrik Zetterberg

Ishockey, Stanley Cup-mästare

Telefonnummer: 099-232 03


Rolf-Göran Bengtsson

Ridsport, OS-silver i hopp

Telefonnummer: 099-232 04


Anders Olsson
Simning, 2 guld och 1 brons i Paralympics

Telefonnummer: 099-232 05


Robert Karlsson

Golf, vann Europatourens penningliga

Telefonnummer: 099-232 06


Charlotte Kalla

Skidor, Tour de Ski-seger

Telefonnummer: 099-20 607


Stefan Holm

Friidrott, VM-guld i höjd inomhus

Telefonnummer: 099-20 608


Susanna Kallur

Friidrott, världsrekord på 60 m häck

Telefonnummer: 099-20 609


Zlatan Ibrahimovic

Fotboll, italiensk mästare och målskytt i EM

Telefonnummer: 099-20 610


Vad säger du om saken?
Postat av: amanda

TACK! :D jag blir glad av det du säger (:

oja, din blogg gillade jag :)

haft en bra dag? kram

2009-01-08 @ 17:09:19
URL: http://amandusss.blogg.se/
Postat av: Matilda

Jacobsson skulle ha haft det!

2009-01-28 @ 20:38:49
URL: http://elitcyklist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0