HÅRDA HANDBOLLSSPELARE

Grattis Cologna som tog hem segern i herrarnas Tour de Ski!  Missade du det? Klicka här.


Jag har tittat lite på handboll idag också. Sverige mot Kuwait. Men jag hann inte se så mycket, för det var samtidigt som skidorna. Sverige vann stort i alla fall! Men om knappt två veckor blir det handboll för hela slanten. För den 16 januari börjar handbolls VM i Kroatien! Handboll är en av de mina favoritsporter att titta på. Det är full fart och det händer någonting hela tiden! Inte så bra för nerverna dock.. Sverige spelar sin första match mot Chile, den 17 januari. 18.30 på TV4, om jag inte minns helt fel.


Och tänk att det har redan gått ett år sedan det var EM i Norge. Frida och jag, som älskar både Norge och handboll, var såklart tvungna att åka dit! Sjukt roliga dagar hade vi där i Trondheim, trots att det inte så gick sådär överdrivet bra för Sverige.. Höjdpunkten för våran del var ändå när vi skulle åka hem, och var på väg till tågstationen. För vilka stöter vi inte på när vi går där och släpar på våra väskor? Jo hela svenska landslaget! Vi fick oss en pratstund med Johan Pettersson, och lite fina bilder med både Kim Andersson och Jonas Larholm (som förövrigt är den snyggaste handbollspelaren i hela världen!) Gissa vilka som satt och flinade som idioter hela vägen hem...


Här har vi Johan Pettersson och Frida :)

Förresten, handbollsspelare är så jävla hårda! Hur hårda smällar de än får rycker de bara på axlarna och springer vidare. Riktiga män är vad de är (till skillnad från tex fotbollsspelare som ska kasta sig ner på marken och skrika för minsta lilla).


Vad säger du om saken?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0