DÄRFÖR HATAR JAG ZLATAN

Ja jag vet, hatar är kanske ett lite väl starkt ord, men jag gillar verkligen inte Zlatan Ibrahimovic. För er som känner mig är det ingen nyhet, men nu tänker jag försöka mig på att förklara varför jag ogillar honom så mycket som jag gör. För det första är jag så fruktansvärt less på alla rubriker. Det första jag såg idag när jag klickade in på Aftonbladet var det här:
 


Enligt Aftonbladet är tydligen det absolut viktigaste som händer i världen just nu att Zlatan har sin första träning med Barcelona. Scrollar man ner en bit på sidan går det att läsa om mindre viktiga händesler(?) såsom flygkrascher och mord. De senaste veckornas sportblad har överösts med artiklar om vad mer eller mindre kända människor runt om i världen tycker om Zlatan. Varenda litet hyllningsord ska skrivas ner, överdrivas lite och sen tryckas med fetstil, så vi svenskar verkligen ska förstå vad lyckliga vi är som har Zlatan Ibrahimovic . Så typsikt svensk. Det lilla landet i norra europa, med världens största bekräftelsebehov. Frågar du en amerikan vilket land som förknippas med ABBA, blonda blågda tjejer och en kille med stort ego som råkar vara hyffsad på att sparka boll, har han ändå ingen aning om det är Sweden or Switzerland. Okej, nu tappade jag tråden lite. Det blev mer klagomål på kvällspressen och Sverige i största allmänhet än själva Zlatan, så åter till ämnet.

Även jag kan bli riktigt imponerad av vad Zlatan lyckas göra på planen. Han är en bra fotbollsspelare, men inte alltid så bra som alla inbillar sig. Speciellt när det gäller landslaget, där jag tycker att han är sjukt överskattad. Att han sen är allt annat än ödmjuk och trevlig i intervjuer och liknande gör att irritationen hos mig bara växer. Storhetsvansinne? Droppen som fick bägaren att rinna över var när hans ena unge fick namnet Vincent. Det namn som jag i flera år har planerat att döpa mitt första barn till!

Men jag kan faktiskt erkänna att jag överdriver och dissar Zlatan lite extra ibland, hähä. Och med ibland menar jag när någon Inter fantast till fotbollspojke kommer i min väg. Att diskutera med en riktig Ibra-älskare är ungefär som att diskutera med en bög-hatare. De vägrar se på saken från mer än ett håll, och är lite smått dumma i huvudet. Jag blir lika arg av båda sorterna.


Vad säger du om saken?
Postat av: Själis

Det sista stycket i detta inlägg har du skrivit för oss båda. Inget gör mig så arg som homofober, men Zlatan-lovers ligger fan inte långt ifrån! Tur att jag har dig, Själis. Puss!

2009-08-03 @ 23:13:09
Postat av: Viktor

Sök hjälp...

2009-09-11 @ 00:04:15
URL: http://ikalmar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0