DET ÄR TISDAG..

.. men det känns mer som torsdag eller nåt.

Igår hade JOM09a sin andra tenta, en praktisk sådan. Det var bildbehandling och layout i Photoshop och InDesign som det hela handlade om. Om det gick bra eller dåligt vet jag inte riktigt, men jag hoppas verkligen att jag klarade det! Imorgon kan det däremot bli lite värre. Då är det dags för tenta igen, och den här gången teoretiskt. CMYK, olika färgrymder, LAB-värden, bländarsteg, Histogram, Additiv färgblandning, PPI, DPI, LPI, optisk tillriktining, kerning, det gyllene snittet, upphovsrätt och en massa andra roliga saker tar upp den största delen av min hjärna just nu. Tänkte försöka ordna upp allt idag, men nu fastnade jag visst här. Imorgon vid den här tiden är i alla fall den här kursen över för all framtid! Om jag får godkänt vill säga. Bild och form är inte min grej.

Nej, nu ska jag koncentrera mig på pluggandet. Ska sno alla halloweenbilder från Lisa sen också. För er som inte vet var jag utklädd till Zlatan. Han mådde inte så bra i lördags dock, lite död sådär. Slänger upp bilder sen!

Vad säger du om saken?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0