SJUKSTUGA

Ole Einar Björndalen är sjuk. Alltså inte sjuk som i förkyld, utan sjuk som i sjuktbra! Tre VM-lopp är körda, och han har kammat hem allihopa. Dagens svenska höjdpunkt borta i Pyeongchang var David Ekholm som åkte in på en sensationell femteplats! Inte helt omöjligt att han blivit inspirerad av sin sambo, som inte är nån mindre än Helena Jonsson. Hon tog ju som alla vet guld igår på jakstarten, grym tjej! Jag är nog inte ensam om att tycka det är skönt med lite svenska framgångar nu efter misslyckandet i alpina VM.

Till skillnad från Björndalen är jag sjuk som i förkyld. Nu är det andra dagen jag är hemma från jobbet och det är mindre kul, jag vill ju tjäna pengar! Febern verkar ha gett med sig i alla fall så det är ju positivt. Men halsonten, huvudvärken och framförallt snoret som forsar från min näsa har inte gett upp än. Men det värsta är nästan tandköttet. Jag får alltid världens värk i tandköttet när jag är förkyld, det känns liksom som att tänderna ska lossna när som helst. Inte så mysigt..



Tänk om Björndalen var svensk, vad roligt det hade varit då!
Bilden har jag tagit från Aftonbladet.


Vad säger du om saken?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0