MEDALJER!

För er som vill veta kan jag tala om att jag har sett alla VM-lopp hitills i veckan, trots att jag jobbat. Jag kom nämligen på att det går titta på svt.se samtidigt som jag säljer. Inget ljud på datorn dock, men ibland är det riktigt skönt att slippa alla kommentarer. Nu menar jag inte att jag har nåt emot SVTs kommentatorer, tvärtom, tummen upp för Jacob Hård! (Jag har hans autograf till och med. På min spiksko väska från friidrottstiden, höhö.)



Grymma tjejer vi har i Sverige förresten, silver på sprintstafetten igår och brons på den traditionella stafetten idag! Dagens (eller kanske årets?) bragd stod ingen mindre än Charlotte Kalla för på slutsträckan. När hon väl fått vittring finns det inget som kan stoppa henne! Det kan inte vara roligt för konkurrenterna att ha henne flåsandes i nacken, jag skulle i alla fall vara livrädd.

Imorgon är det herrarnas tur att köra stafett, och det vore kul om de kunde lyckas med nåt liknande som damerna gjorde idag. Om jag får drömma lite kommer Marcus Hellner och Petter Northug in på upploppet samtidigt. Northug, som efter guldet i helgen har världens största ego, tror att även det här guldet är så gott som klart. Men plötsligt hittar Hellner oanande krafter och spurtar förbi Northug, som sätter staven innanför skidan och ramlar i ren förtvivlan. Det i sin tur leder till att Norge blir helt utan medalj, medan Sverige tar hem guldet! Som sagt, man måste få drömma..



Vad säger du om saken?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0