TRACK AND FIELD

Ja imorgon kör det äntligen igång, friidrotts-VM i Berlin!

Enligt de flesta experterna blir Sverige utan guld, silver och brons i detta VM. Och visst, utan Christian Olsson, Carolina Klüft, Kajsa Bergqvist, Stefan Holm och Sanna Kallur finns det ingen riktig favorit. Men man vet aldrig, mycket kan hända i friidrott. Johan Wissman kanske slår till och springer fortare än väntat? Eller varför inte Green eller Thörnblad i höjdhoppet? Jag tror i alla fall på en medalj, även om det kan bli svårt. Sen tycker jag att det är lite tråkigt att det alltid bara är pallplatserna som räknas. Vilket mästerskap eller vilken idrott det än handlar om, pratas det bara medaljer. Ibland är det faktiskt en lika fin prestation att komma till exempel femma. Men en femteplats betyder ingen medalj, som i sin tur ofta bedtyder misslyckande enligt media.

Om man bortser från svenskarna ser jag mest fram emot herrarnas 100- och 200-meters finaler. Det ska bli kul att se om Bolt kan springa lika fort, eller kanske till och med fortrare(!) än i OS förra sommaren. Även herrarnas spjutfinal ligger högt upp på listan. Min favorit där är självklart Thorkildsen. Oavsett om han vinner eller inte, är han i alla fall ögongodis som jag inte blir mätt på i första taget..


 
Grym kille den där Bolt! Här har jag snott bilden.

Vad säger du om saken?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0