LONG TIME NO SEE

Nu var det visst nästan en vecka sedan jag skrev igen, förlåt.

Jag är tröttheten själv om dagarna, men jag tror och hoppas att det har att göra med vädret. Här i Kalmar är det november med stort N. Regn, grå himmel och blåst. Fruktansvärt tråkigt med andra ord. Men jag är inte den som deppar! Det finns faktiskt en hel del saker att glädja sig åt i höstmörkret.

Till exempel så var helgen som just passerat bra på alla sätt och vis, även om den gick lite för snabbt. Något annat positivt är att bild och form kursen är över och att vi nu har börjat med något jag intresserar mig betydligt mer för, nämligen att intervjua och skriva! Det är både roligt och intressant, samtidigt som det känns som att en bra intervjuteknik ligger i botten för att bli en bra journalist. Jag är dock medveten om att vi har otroligt mycket att göra under kursen. Tentan är redan om några veckor och sen är det en massa andra uppgifter, intervjuer och artiklar att skriva. Jag ska försöka att inte klaga sen när jag kommer på hur jobbigt det är att aldrig kunna vila från pluggandet...


Vad säger du om saken?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0