ARA ABRAHAMIAN BACK ON TRACK?



Som ni kanske minns tog den svenska brottaren Ara Abrahamian OS-brons i Peking i somras. Ett brons han inte fick behålla länge, och som väckte stor uppmärksamhet runt om i världen. 
Ara förlorade sin semifinal efter ett felakigt domslut, och även om han sen tog hem bronsmatchen var han mycket missnöjd. Som en protest tog han av sig medaljen på prisutdelningen och la den mitt på mattan, för att se gå därifrån mitt under själva cermonin. Bronset blev han fråntagen, och utöver det också avstängd i två år för osportsligt uppförande. Rätt eller fel? Ja det kan man hålla på att diskutera hur länge som helst.
Nu har i alla fall Idrottens skiljedomstol upphävt avstägningen i väntan på den slutgiltiga domen. Om det blir nån fortsatt karriär för Ara är osäkert, men enligt SvD är det i sånna fall OS 2012 som gäller. Jag kan tänka mig att suget efter revanch är ganska stort..


Vad säger du om saken?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0