MÄSTARNAS MÄSTARE - PER ELOFSSON

Idag sändes det sista avsnittet av Mästarnas Mästare. Ett riktigt bra program i tio delar där elva idrottsmän och kvinnor har kämpat i alla möjliga sorts grenar. Allifrån uthållighet, snabbhet och stresstålighet till spänst och psykiskstyrka har satts på prov. I finalen möttes mina två favoriter, Per Elofsson och Malin Moström. Tillslut visade Elofsson var skåpet ska stå och tog hem alltihopa! Kul att det var både en kille och en tjej i finalen, Moström är grym!



Eftersom jag själv åkt längdskidor sedan jag var liten har Elofsson självklart varit en av mina stora idoler. Jag minns i mellanstadiet nångång, när jag och min bästa kompis Elin hade platserna brevid varanndra i klassrummer. I mellan bänkarna hade vi tejpat fast en bild på Per Elofsson, som vi hade klippt ut som ett hjärta. När vi sen var tvugna att byta platser klippte vi sönder bilden så det istället blev ett brustet hjärta, eftersom vi inte kom överens om vem som skulle behålla bilden. Det var tider det!  Aja, det där var bara en liten parantes.
I alla fall så verkar det som att SVT ska göra en till säsong av Mästarnas mästare, och ingen håller tummarna mer än mig! Har ni missat den här säsongen så tycker jag absolut att svt play är värt ett besök.

Vad säger du om saken?
Postat av: Thuresson

Tjoho ! Jag hejade också på Elof :D

2009-03-17 @ 22:47:48
Postat av: Matilda

Jag håller med om att det var ett trevligt program. Kul med en tjej och en kille i finalen, som sagt. Hjärtat klappade nog lite extra för Elof här oxå :) PUSS

2009-03-18 @ 17:34:18
Postat av: mamma

Det gjorde jag med!!!/Puss

2009-03-18 @ 22:16:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0