JAG TROR PÅ SVERIGE

Efter att ha sett Kroatien krossa Spanien igår, var det med skräckblandad förtjusning jag såg fram emot dagens match. Ja, ikväll var det alltså Sveriges tur att ta sig an värdnationen i handbolls-VM 2009. Ärligt talat så blev jag lite förvånad. Även fast Sverige imponerat i de tidigare gruppspelsmatcherna trodde jag inte de skulle lyckas utmana så pass som de faktiskt gjorde! Tyvärr höll det ju inte riktigt hela vägen och det hela slutade 26-30 till Kroatien. Men som sagt, grymt spelat av Sverige ändå! Larholm och Doder alltså.. underbara! Och det måste ju vara lite jobbigt att ha 12 000 skrikande, sjungande, hoppande, galna kroater emot sig på läktaren också..? Nu väntar iaf tre tuffa matcher i mellanrundan, mot bla. Frankrike på lördag. Med bra spel och lite flyt kan det räcka till semifinal. Jag tror på Sverige!

Ikväll var det även säsongspremiär för världens bästa skidskola! Hela 22 tappra små barn sjasade jag och Marcus runt i längdskidspåret i en timme. Nejmen det gick bra! Riktigt roligt, tyckte iaf jag. Och jag tror faktiskt ungarna tyckte det också..
 
Nu blir det sängen och Scrubs. Godnatt!

Vad säger du om saken?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0