JOBB OCH SÅNT

Mitt huvud är inte att leka med nu. Jag är så trött så jag inte vet vad jag tänker, och ännu mindre vad jag skriver.
Dagen har i stort sett bara ägnats åt jobb. Eller ja, lite tv tittande och ett kort besök hos Marcus har jag också hunnit med. Det är bara några hundra meter till honom, men ändå så fruktansvärt segt att gå dit! Egentligen tycker jag att det är segt att gå i största allmänhet, så efter ungefär tio meter brukar jag springa. Det går fortare så.

På tal om jobb förresten, har jag berättat att jag bytt karriär? Förra veckan fick jag nämligen jobb som.. spänningen stiger.. telefonförsäljare! Glamoröst va? Nej men faktiskt så är det helt okej än så länge. Om inte annat så känns det jättebra att ha ett fast jobb! Mycket bättre än att bara jobba extra och inte veta om man kommer vara rik eller fattig 27:e varje månad. Så ringer det en söt och trevlig tjej som vill prata om telefonabonnemang kan det alltså vara jag. KÖP OCH BIDRA TILL EN BÄTTRE EKONOMI! Jag tjänar pengar på att du köper och du spar in pengar på billig telefoni, kanon.

Imorgon ska jag ringa och boka tid hos en syo förresten. För i höst ska jag börja plugga, så är det bara! Högskoleprovet är anmält och jag är taggad till tänderna. Sportjournalist, javisst!



Någon måste ju ta över efter André Pops menar jag..

Vad säger du om saken?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0