LITE FRIIDROTT

Just det, igår var det friidrottsgala i Globen också. Eller ursäkta, Ericsson Globe menade jag förstås. (Behöver jag skriva hur töntigt jag tycker det nya namnet är?) Fina prestationer bjöds det på, ja värlsrekord till och med! Meseret Defar sprang 5000 meter på 14.24.37 och slog det gamla rekordet med drygt tre sekunder. Grym tjej! Tråkigt att medel- och långdistanslöpare inte får lika mycket uppmärksamhet som till exempell sprinters får tycker jag. Tydligen är det inte lika coolt att vara en senig och smal maratonlöpare som en biffig och explosiv sprinter. Tråkigt. Kanske är jag helt enkelt bitter för att jag själv aldrig varit snabb, bara uthållig. Aldrig musklig, bara senig. Nej tillbaka till Globen nu. Alhaji Jeng hoppade högt, riktigt högt. Så högt så att det blev svenskt rekord när han klarade hela 5,81 i sista försöket! Wissman sprang också bra, medan Linus Thörnblad inte gillade banorna och hoppade mindra bra. Men det glömmer vi och blickar fram emot inomhus-VM..


Jag tycker i allafall att Haile Gebrselassie är mycket coolare än Maurice Green..

Vad säger du om saken?
Postat av: sara

Fin blogg! Ska vi följa varandra med bloglovin.com ? :))

2009-02-20 @ 09:28:56
URL: http://sarasoderberg.blogg.se/
Postat av: Enström

Men du heter i alla fall Biffen =)

2009-02-21 @ 20:23:34
URL: http://marieenstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0