NU ÄR VI FRISKA, JAG OCH BERGMAN

Jag skulle aldrig ha skrivit att febern var påväg att ge med sig i tisdags. Den har nämligen inte försvunnit fören idag, så jag har varit hemma från jobbet fyra dagar nu. Men imorgon då jävlar! Jag är taggad till tänderna och ska sälja på varenda samtal, punkt slut. En positiv sak har ändå influensan/förkylningen fört med sig - jag har kunnat kika på skidskytte och längd. Nu tror säkert några av mina kära vänner att jag inte varit sjuk på riktigt, utan varit hemma just för tv-tittandes skull. Men nej så är inte fallet, sånt gjorde jag bara när jag gick i skolan. Nuföriden är jag en mogen, hårt arbetande 19-årig kvinna som inte sysslar med sånna dumheter!

Anyway, mixstaffet stod på schemat borta i Sydkorea idag. Helena Jonsson, Anna-Carin Olofsson Zidek, David Ekholm och Carl-Johan Bergman utgjorde Sveriges lag. Jag var nervös innan start. Tjejerna är grymma, det vet vi sedan länge. Ekholm som kom femma i tisdags är i sitt livs form och utstrålar riktigt skönt självförtoende, så det skulle nog inte bli några problem. Men hur var det med Carl-Johan Bergman? En riktigt kass 80:e plats på inledande sprinten och sen nerbäddad i sjuksängen är kanske inte den bästa uppladdningen. Som sagt, jag var nervös. Men det visade sig att Bergman vilat upp sig ordentligt och lyckades köra in Sverige på silverplats, de gillar vi!

Efter den nervösa staffeten var det dags för inledande loppet i längd-VM, damernas 10 km klassiskt. Utan Kalla, Haag och Britta Nordgren blev det rätt bra i alla fall. Anna Olsson blev bästa svenska på en 12:e plats, Lina Andersson 14:e och 18-åriga debutanten Hanna Brodin slutade som 38:a. Ännu mer spännande blir det imorgon när det är herrarnas tur att köra 15 km klassiskt. Två riktigt, riktigt bra medaljchanser har Sverige i Johan Olsson och Anders Södergren. Förra helgen i blev det seger till Södergren och tredjeplats till Olsson på samma distans, ska det bli likadant imorgon också? Frågar du mig så nej. En av dem kommer ta medalj, men inte båda. Silver till Olsson och en snöplig fjärdeplats till Södergren är mitt tips, även om jag hoppas att det blir bättre än så..

Vad säger du om saken?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0